Logopeed
Eesmärk on arendada laste kõne ja kommunikatsiooni eeldusi ning oskusi. Iga lapse puhul lähtutakse töös nii tema vanusest kui vajadustest.
Ühena vähestest Eestis teeb meie logopeed ka näo ja suu massaaži, mille tulemusena luuakse eeldused kõne arenguks.
Lastepsühholoogia
Lapse igakülgne areng eeldab lapse psüühiliste protsesside – tajude, mälu, mõtlemise, emotsionaalsete oskuste jne kindlat arengutaset. Psühholoog hindab isiksuseomadusi, psüühilisi protsesse ja lapse arengu probleeme. Psühholoog nõustab peret ja viib läbi vajalikke teraapiaid.
Tegevusteraapia
Teraapia eesmärkideks on oskuste parandamine erinevates valdkondades. Selleks võib olla näiteks lapsel keha piiride tunnetamine, pilgu fikseerimine, kätega toimetamine. Aga ka reeglite ja piiride mõistmine, juhendite järgimine ja juhendamise talumine ning keskendumisvõime ja eristamisvõime arendamine, mängimise õpetamine. Teraapiaprotsessi ülesehitus sõltub konkreetsest lapsest. Lapse jaoks on tähtsaim tegevus mäng, seetõttu liigutaksegi tegevusteraapias eesmärgi poole läbi mängu.
Eripedagoog
Selleks, et laps saaks olla koolis edukas, peaks ta juba enne kooli õppima vaatlema nii, et ikka näeks ja kuulama nõnda, et ikka kuuleks. Õpetaja korralduste mõistmine ja meelde jätmine nõuab nii tähelepanu, taju, mõtlemist kui ka mälu.
Teraapia käigus treenitakse vastavate harjutuste abil lapse mälu, õpitakse loendama, võrdlema, järjestama, rühmitama, hulki ühendama ja palju muud.
Füsioteraapia
Liikumine on kogu lapse arengu alus. Füsioterapeudi töö eesmärk ongi toetada ja arendada läbi liikumise arendamise lapse iseseisvust tema eale vastavates igapäevategelustes.
Füsioterapeutide kasutada on mitmeid treening- ja abivahendeid, sealhulgas ka originaalne ja rohkeid liikumisvõimalusi pakkuv Grossi trenažöör. Liikumise ja kehatunnetuse arengut toetab igati ka laste suur sõber „hobune“ – ratsutamistrenazöör.
Sensomotoorne teraapia
Sensomotoorses teraapias kasutatakse erinevaid harjutusi selleks, et parandada liikumise ja tajumise omavahelist koostoimimist. Need on toeks mitmete neuroloogiliste väljakutsete korral, nagu näiteks õppimisraskused (sh düsleksia ja düsgraafia), käitumisprobleemid, ADHD, ADD, autism ning Aspergeri sündroom.
Meie keskus kasutab reflekide arengu hindamiseks kahte erinevat metoodikat:
Masgutova meetod (MNRI)
Loe lisaks: www.masgutovamethod.com
INPP
Loe lisaks: www.inpp.org.uk , http://www.inpp.de
Metoodikad rajanevad põhimõttel, et lapse esmased ehk primitiivsed refleksid loovad aluse inimese terviklikuks füüsiliseks, emotsionaalseks ja tunnetuslikuks arenguks. Metoodikad on väljatöötatud aastate pikkuse teaduslikuuringute tulemusena.
Töö lapsega algab lapse hetkeolukorra hindamise ja kaardistamisega. Koostöös lapsevanemaga seatakse selged eesmärgid, mis lähtuvad lapse individuaalsetest vajadustest.
Pärast hindamist koostatakse lapse neuromotoorse arengutaseme põhjal isiklik harjutustekava. Need on tavaliselt lihtsad ja mängulised, et neid saaks kodus igapäevaselt teha. Selle protsessi käigus hinnatakse regulaarselt lapse arengut ning vajadusel tehakse kavas muudatusi.
Metoodikad rajanevad põhimõttel, et lapse esmased ehk primitiivsed refleksid loovad aluse inimese terviklikuks füüsiliseks, emotsionaalseks ja tunnetuslikuks arenguks. Metoodikad on väljatöötatud aastate pikkuse teaduslikuuringute tulemusena.
Töö lapsega algab lapse hetkeolukorra hindamise ja kaardistamisega. Koostöös lapsevanemaga seatakse selged eesmärgid, mis lähtuvad lapse individuaalsetest vajadustest.
Pärast hindamist koostatakse lapse neuromotoorse arengutaseme põhjal isiklik harjutustekava. Need on tavaliselt lihtsad ja mängulised, et neid saaks kodus igapäevaselt teha. Selle protsessi käigus hinnatakse regulaarselt lapse arengut ning vajadusel tehakse kavas muudatusi.